Internationalisering werpt haar eerste vruchten af

INTERVIEW | HENRIETTE VRISEKOOP, DIRECTEUR LED EXPO BENELUX

I: ‘Een hele goedemorgen Henriette! Hoe was Milaan?’
Een paar weken geleden was ik bij de Euroluce in Milaan. Dé plek om inspiratie op te doen voor Licht en Design. Ik heb natuurlijk genoten. Opvallend vond ik dat smart lighting, terwijl dat zo’n belangrijk
onderwerp is, weinig terug te vinden was op de beurs. Ik zag prachtige designarmaturen op de beurs. Alle top designmerken uit veel landen waren aanwezig. Ik heb wat foto’s genomen die laat ik je even zien.

Op de beurs heb ik uitstekende contacten gelegd met potentiële nieuwe deelnemers en heb ik ook een paar van onze huidige deelnemers gesproken. En ik heb nog drie geweldige nieuwe partners gescoord op de beurs. Daar was ik al mee in contact en kon nu mooi op de beurs een bespreking arrangeren.

Met Mustafa Celen van UBM uit Istanbul heb ik een samenwerkingsovereenkomst gesloten. Zij organiseren Istanbul Light en zouden graag Nederlandse deelnemers aan hun beurs willen toevoegen. Daar gaan we ze bij helpen. Ook hebben zij Turkse deelnemers die graag met LED Expo mee willen doen. De beurs heeft een hoog niveau, dus hun deelnemers zijn bij ons van harte welkom. Verder gaan we ideeën uitwisselen voor exposities, lezingen en nieuws.

Dan heb ik contract getekend met Parelleli Trade Fairs. Giorgio la Ferla is daar directeur en gaat LED Expo vertegenwoordigen in Italië, Frankrijk, Portugal en Spanje. Dat betekent dat ons deelnemersveld de aankomende jaren nog internationaler gaat worden. Maar dat betekent ook dat
design, naast smart lighting zal gaan groeien.

En wat is het derde contact?
Dat is met de uitgever Staff Editoriale uit Milaan. Zij zijn onze nieuwe internationale mediapartner voor LED Expo. Zij geven de bladen Italian Lighting en Compolux uit. Daarin krijgen we uitgebreide redactionele en advertentionele aandacht vanaf volgende maand tot aan de beurs. Hiermee verwachten wij meer Italiaanse deelnemers en bezoekers te kunnen gaan verwelkomen op de beurs.

I: Klinkt als een inspirerende week! Net als Euroluce organiseren jullie ook een verlichtingsbeurs, LED Expo Benelux. Begin februari kende het haar vierde editie. Hoe kijkt u hierop terug?
HV: Dit jaar heeft LED Expo echt een sprong gemaakt in niveau en aantal deelnemers. Met name onze toevoeging Smart Lighting & Design is op een geweldige manier ingevuld door onze deelnemers.
Dit wordt ook het speerpunt voor de aankomende jaren. Designarmaturen en smart lighting toepassingen zullen de aankomende jaren steeds belangrijker worden op LED Expo.
We gaan een extra hal bij LED Expo krijgen en het is nu de uitdaging om de beurs weer met 20% te laten groeien. De markt is nog steeds booming, dus dat zal zeker gaan lukken.

I: Wat ik hieruit kan opmaken, ontvouwt LED Expo Benelux zich tot een ware community dat groeiende is. Hoe zetten jullie deze groei door?
HV: ”Ik kijk goed naar de internationale markten en probeer daar ook aansluiting bij te vinden. De ambities zijn enorm hoog voor LED Expo. Uit de uitkomsten van het door ons geproduceerde LED trendrapport kun je zien wat de groeimogelijkheden zullen zijn. We gaan echt doorpakken de aankomende jaren. We zijn er klaar voor en hebben er enorm veel zin in!!

I: Henriette, dank voor uw verhaal! Is er nog iets wat u kwijt wil voor LED Expo Benelux 2018?
HV: We zijn al druk aan het brainstormen en er zijn heel veel mooie plannen. Stay tuned: binnenkort berichten we daar weer over.

Solarmagazine installicht Uneto-Vni